خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 09:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
انتقاد آصفری از طرح نخ‌نمای ضدایرانی لندن:

حامیان تروریست‌های داعشی نمی‌توانند سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: لندن و همپیمانانش از جمله حامیان اصلی تروریست ها در منطقه غرب آسیا خصوصا داعشی های تکفیری بودند لذا نمی توانند سپاه را که این دسیسه شوم را بر باد داد و منطقه را از حضور افراطیون پاک کرد، به عنوان گروه تروریستی به دنیا معرفی کند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تقلای پارلمان انگلیس برای تنفس مصنوعی به پروژه شکست خورده غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اروپایی ها به خوبی می دانند که تحقق سیاست یاد شده، تبعات سنگین و غیر قابل جبرانی در پی دارد لذا دولت انگلیس نسبت به این امر عقب نشینی کرد و حتی اتحادیه اروپا نیز اقدامی انجام نداد.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: متاسفانه انگلیسی ها و دیگر کشورهای غربی تحت تاثیر سیاست های یکجانبه ایالات متحده علیه تهران هستند لذا همیشه درصدد اعمال تحریم و تهدید هستند و این مهم در حالیست که اگر دست از این نوع رفتارهای غیرمسئولانه و غیرعاقلانه بردارند، زمینه گفتگو و مذاکره وجود دارد.



وی با اشاره به اینکه سناریوی نخ‌نما شده اروپا خصوصا انگلیس در مقابل جمهوری اسلامی تکراری شده است، ادامه داد: در واقع آنها با رسانه ای کردن طرح هایی مانند قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی ابتدا به سیاست ایران هراسی دامن می زنند و سپس تلاش می کنند دیگر کشورها را با این رویکرد همراه کنند. هر چند اگر چند ماه گذشته را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که این رویه هیچ نتیجه ای برای غرب نداشته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد لندن و همپیمانانش مانند آمریکا از جمله حامیان اصلی تروریست ها در منطقه غرب آسیا خصوصا داعشی های تکفیری بودند لذا نمی توانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را که این دسیسه شوم را بر باد داد و منطقه را از حضور افراطیون پاک کرد، به عنوان گروه تروریستی به دنیا معرفی کند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه انگلیسی ها پیش از این موضوع  مسدود شدن دارایی و ممنوعیت سفر فرماندهان ارشد سپاه به بریتانیا را مطرح کردند در حالی که خودشان می دانند چنین موضوعاتی هیچگاه محقق نخواهد شد و فرماندهان سپاه نه سفری به غرب داشته و نه دارایی در انگلیس دارند. بنابراین می توان اذعان کرد انگلیسی ها باید بجای پرداختن به مسائلی که برایشان هیچ سودی ندارد، مشکلات و بحران های اقتصادی ناشی از خروج اتحادیه اروپا را جبران کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362681
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم